Külföldi munka Amerikában

Hivatalos teendők külföldi munka esetén

Milyen dokumentumok szükségesek külföldi munka során?

Az Amerikában történő munkavállalás izgalmas lehetőséget kínál, viszont az indulás előtt még áll előttünk néhány lépés, hiszen külföldi munka esetében mindig szükséges az adott országba beutazáshoz, dolgozáshoz szükséges hivatalos okmányok beszerzése is. A pontos dokumentumok és követelmények változhatnak a kiválasztott vízumtípustól függően, így érdemes alaposan tájékozódni és egyeztetni a munkáltatóval vagy a helyi konzulátussal. Amerikában való tartózkodás szempontjából.

Külföldi munka Amerikában

Munkavállalói vízum, külföldi munka esetén

Külföldi munka esetén az első és legfontosabb lépés a munkavállalói vízum beszerzése. A legtöbb esetben a munkáltató a munkavállalóval együttműködve intézi el a vízumkérelmet. A leggyakoribb típusok a H-1B (szakemberek), L-1 (intracég szállított munkavállalók) és az O-1 (kivételes képességű szakemberek) vízumok. A vízumhoz szükséges dokumentumok közé tartozik a munkáltató ajánlólevele, a munkaszerződés és a vállalat jó hírnevét bizonyító anyagok.

Utazási és lakóhelyi dokumentumok külföldi munka esetén

Ezenkívül fontos, hogy a külföldi munkavállaló rendelkezzen érvényes útlevéllel, mely legalább a tervezett tartózkodás idejéig érvényes. Emellett külföldi munka esetén szükség lehet egy születési anyakönyvi kivonatra és egy házassági anyakönyvi kivonatra is, amennyiben alkalmazható. A lakóhelyi cím igazolása is szükséges, ami lehet bérelt lakás esetén a bérleti szerződés, vagy saját tulajdon esetén az ingatlankönyv másolata.

Külföldi munka Amerikában

Egészségügyi dokumentumok és biztosítás külföldi munka esetén

Az egészségügyi dokumentumok szintén kiemelten fontosak egy külföldi munka során. Általában szükség lesz egy orvosi vizsgálati igazolásra, amelyben egy szakember igazolja, hogy a munkavállaló egészséges és alkalmas a munkavégzésre. Emellett ajánlott megkötni egy egészségügyi biztosítást is, mivel az amerikai egészségügyi rendszer magas költségekkel járhat. Ezek az okmányok és a biztosítás segítik, hogy a külföldi munkavállaló zökkenőmentesen kezdhesse meg munkáját Amerikában.

 

Jelentkezzen könnyedén az elektronikus űrlap kitöltésével!

Videónkban bemutatjuk a folyamatot a jelentkezéstől a munka napjáig. Minden esetben személyes konzultáció szükséges, hogy át tudjuk beszélni a munkalehetőségeket , az induláshoz szükséges első lépéseket, és a további együttműködés részleteit.

Kapcsolat